Berkvens wint Dutch Interactive Award

^HEnieuws van klanten

Prestigieuze prijs voor mijndeur.nl

Berkvens Deursystemen won donderdag 27 juni jongstleden tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA) 2019 de gouden award in de categorie B2B Commerce. Berkvens ontving deze prijs , samen met partners Intracto en 3Dimerce voor het compleet vernieuwde koperskeuzeplatform mijndeur.nl. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé Nederlandse prijzen voor het allerbeste op het gebied van online marketing. 

Het platform berkvens.mijndeur.nl laat kopers van nieuwbouwwoningen eenvoudig en geheel naar eigen smaak deursets in hun nieuwe woning samenstellen. Het is een gebruiksvriendelijk, online instrument met een unieke deurenconfigurator.

Ook voordelen voor aannemers

Maar de website helpt niet alleen consumenten in hun keuzeproces. Het biedt ook aannemers en/of projectontwikkelaars de nodige voordelen. Zij kunnen eenvoudig een projectspecifieke website aanmaken en daar zelf de keuzemogelijkheden en woonstijlen beheren. Voor het gemak zijn vooraf al pakketten samengesteld; kopers kunnen zo kiezen uit een aantal opties. Deze opties kunnen ze zelf nog helemaal naar eigen wens aanpassen.

Complexe data in een gebruiksvriendelijke keuze-interface

Het platform maakt complexe en uitgebreide productdata beschikbaar in een gebruiksvriendelijke en snelle keuze-interface. Berkvens biedt ruim 1.000.000 combinaties van deuren, kozijnen en klinken. Sommige keuzes worden per project vooraf bepaald in het assortiment; het gros pas tijdens de configuratie (real-time). Resultaat is een soepel keuzeproces waarbij mijndeur.nl gebruikers helpt en zorgt dat het deurmodel altijd passend is met het kozijn volgens het first time right principe.Het platform kan ook eenvoudig worden gekoppeld aan andere online woningdossiers, zoals volgjewoning en HomeDNA. Zo kan de aannemer de keuzes van bewoners op één plaats coördineren.

Waardering door gebruikers

Dat het platform op alle gebieden succesvol is, onderstrepen de resultaten. Zo bewoog het 74% van de kopers te kiezen voor een upgrade van deuren, kozijnen en/of deurklinken. Daarnaast beoordeelt ruim 80 procent van de gebruikers mijndeur.nl met een 4 of 5 (op een schaal van 1 tot en met 5). Met de verbeterpunten die gebruikers aandragen en de data die alle transacties opleveren, wordt het platform en daarmee de gebruikservaring continu geoptimaliseerd.

Het oordeel van de jury

De jury van de DIA roemt de gebruiksvriendelijkheid van de deurenconfigurator: “In een categorie met een grote variatie aan werk, springt deze er echt uit. In de B2B wereld gaat het om waarde creëren voor de hele keten en dit slaagt hier bijzonder goed in, zo bewijzen de cijfers. Het businessprobleem is omgevormd tot gemaksmoment en een uitgelezen kans voor upselling. En ook in technische zin is het zeer makkelijk om andere partijen aan te sluiten wat veel hoop biedt voor de toekomst.”


Achtergrondinformatie

Over Berkvens B.V.

Berkvens Deursystemen, anno 1933, is Nederlands grootste specialist in binnendeuren, kozijnen, hang- en-sluitwerk en schuifdeursystemen. Het in Someren gevestigde bedrijf telt circa 350 medewerkers. De drie Berkvens-fabrieken zijn goed voor circa 600.000 deuren en kozijnen op jaarbasis. De onderneming is ook actief in Duitsland, Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten. Berkvens positioneert zich als de sterkst vernieuwende totaalaanbieder van mooie, functionele en duurzame toegangsoplossingen in woning- en utiliteitsbouw. Montage en serviceconcepten ondersteunen het productassortiment.

www.berkvens.nl

 

Over de Dutch Interactive Awards

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. De DIAs worden georganiseerd door Emerce en DDA. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Sinds 2014 worden ook prijzen uitgereikt aan de beste online professionals: de Dutch Interactive Professional Awards (DIA PRO’s) en de beste opdrachtgevers: Company of the Year. Alle aangemelde cases worden beoordeeld door een onafhankelijke jury bestaande uit zwaargewichten uit de digitale wereld. Zij beoordelen de DIA cases op: concept, design en UX, resultaat en optimalisatie.

Facebooktwitterlinkedinmail