Doorstart Lexro BV onder de naam NLC BV

^HEnieuws van klanten

Na het recente faillissement heeft het managementteam van Lexro BV, een specialist in het merchandisen van non-food concepten in food-retail, een doorstart gerealiseerd. Hiertoe is een samenwerkingsverband aangegaan met branchegenoot Nedac Sorbo Group.

Vanaf 26 januari 2017 zal het nieuwe bedrijf verder gaan onder de naam NLC BV (New Lexro Company). De handelsnaam Lexro zal gehandhaafd blijven. NLC BV zal met het grootste deel van het team inclusief het management van Lexro vorm geven aan de doorstart.

NLC zal met zijn eigen inkoop- verkoop- en merchandisingteam de service blijvend kunnen waarborgen. NLC biedt de volgende bekende assortimentsgroepen: schoonmaak, persoonlijke verzorging, beenmode, elektra, licht en batterijen, schrijfwaren en wenskaarten, hobby, fiets en klussen, keuken, kleinvak, huishoud, speelgoed en feestartikelen, dierbenodigdheden.

Deze assortimentsgroepen worden geleverd onder de merknamen Schoon, Bellissimo, Klussen, Cuisine, Feest en Woefhap. NLC zal naast deze categorieën ook in/out-acties, spaaracties en loyaliteitsprogramma’s aanbieden. In totaal bestaat het NLC assortiment uit meer dan 15.000 artikelen. Zelfzorggeneesmiddelen zullen op korte termijn toegevoegd worden aan het assortiment.

Lex Eugster (voormalig DGA Lexro BV): “Helaas hebben we moeten besluiten dat Lexro BV zelfstandig geen continuïteit meer kon bieden. Ik ben ervan overtuigd dat we door de samenwerking met Nedac Sorbo Group de unieke dienstverlening en concepten kunnen verbeteren. Daarnaast is de nieuwe financieringsbasis een gezonde basis voor een nieuw perspectief van NLC. Met de naam NLC geven we dat aan. Ik ben verheugd dat er tot een doorstart is gekomen en ben ervan overtuigd dat het gehele team NLC tot een succes zal maken.”

Facebooktwitterlinkedinmail